NES is not dead

Jag är en något försoffad gamer, det vill säga jag spelar konsolspel ibland. Alltför sällan skulle man kunna påstå. Min Xbox360 står dessvärre och samlar damm lite oförtjänt i tv-bänken just nu, men när jag väl får lön så är det nog dags för ett spelköp....kanske.

MEN, det var inte dagsläget jag ville ta upp. Såsom många andra 80-talister började jag med tv-spelsbana med Nintendos 80-talsklassiker (vissa nollor körde iofs SEGA med sina tråkigt svartvita rutiga omslag) och än idag slås jag av en attackvåg nostalgi när ett NES åker fram eller man hittar något på det allsmäktiga internetet som sätter igång nostalgikörteln i hjärnan (den finns. Fråga vilken läkare som helst).

Ett exempel är det här lilla klippet. Hur skulle the Dark Knight sett ut som spel ifall den kom för ca 20 år sedan? Någon har naturligtvis upplyst oss vanliga dödliga om saken: 


Via /Film

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0